Winkelwagen
U heeft geen artikelen in de winkelmand
Volgens Running USA lopen meer dan 9 miljoen mensen meer dan 110 dagen per jaar. De non-profitorganisatie rapporteert in 2013 een recordaantal marathonafwerkingen, waarbij 541.000 mensen de finishlijn kruisten bij een van de 1.100 marathons van het land.
Gecombineerd met de miljoenen hardlopers die de volledige 26,2 mijl niet afleggen, zijn dat heel wat voeten. Voeten waaraan het in Seattle gevestigde bedrijf Brooks Sports zijn hardloopschoenen wil verkopen.
Brooks, dat wordt gesteund door Warren Buffett's private equity-onderneming Berkshire Hathaway, is dit jaar de leider in de multibiljard-dollars hardloopschoenenmarkt. En dit met een duizelingwekkend aandeel van 29 procent.
Het is moeilijk te geloven dat Brooks, bekend om zijn merkethiek 'Run Happy', in 2001 op de rand van het faillissement stond. In de jaren '70 en '80, maakte Brooks schoenen en kleding voor een verscheidenheid aan sporten waaronder basketbal, tennis en voetbal, tot 2001 toen Jim Weber als CEO aan de macht kwam. Omdat het bedrijf geld verloor op veel van zijn productlijnen, heeft Weber besloten een enorme strategiewijziging door te voeren. Namelijk een complete focus op hardloopschoenen.
Dit heeft Brooks dus geen windeieren gelegd en beheersen ze de Europese en Amerikaanse markt. De kracht van het merk Brooks is stabiliteit, kwaliteit en innovatie. Bij VS-sport zijn wij al sinds onze start enorme fan van dit mooie hardloopmerk. Kom je nieuwe Brooks hardloopschoenen perfect aan laten meten bij ons!